Spotkania Rady Miasta nie odbywają się regularnie, jej członkowie zwołują narady w razie potrzeby: w przypadku nagłych kryzysów (klęska żywiołowa, atak terrorystyczny etc.) bądź wtedy, kiedy jeden z jej członków zainicjuje spotkanie z innych powodów.
Tak samo dzieje się podczas rozgrywki forumowej - zebranie rady może zostać zapoczątkowane przez dowolnego jej członka (postaci odgrywanej przez aktywnego użytkownika forum).
Zdarzać się również będą mini-eventy skierowane specjalnie do członków Rady Miasta - w takiej sytuacji wszyscy zasiadający w radzie automatycznie biorą udział w posiedzeniu, które odbywa się na poziomie
meta. Nie piszemy więc pełnych, fabularnych postów (co byłoby trudne w przypadku 15 postaci w jednym temacie) - uczestnicy spotkania proponują swoje sposoby na rozwiązanie problemu, a następnie odbywa się tajne głosowanie. Decyzje podjęte w ten sposób mają bezpośredni wpływ na sytuacje w świecie gry.
W Radzie Miasta zawsze zasiada 15 członków - niezależnie od liczby aktywnych na forum graczy odgrywających prezesów największych korporacji. W momencie, kiedy grywalnych członków Rady Miasta jest mniej niż 15, brakujący członkowie
odgrywani są przez administrację/mistrza gry - zakładamy ich obecność na zebraniu, jednak raczej nie biorą aktywnego udziału w dyskusji.
To "odgrywanie" brakujących członków rady ma znaczenie jedynie w momencie głosowania - w tym przypadku głos każdego z NPCów jest losowany przez administrację/mistrza gry i wlicza się do końcowego wyniku tak, jak gdyby został oddany przez zwykłą, grywalną postać.
Przykład:1. Administracja ogłasza mini-event dla członków Rady Miasta:
Doszło do wybuchu w największej kopalni węgla kamiennego w Newcrest. Co najmniej 13 górników wciąż uwięzionych jest pod ziemią. Ponadto, nawet czasowe zamknięcie kopalni obniży wydobycie surowca na tyle, że może go nie starczyć na zimę.
2. Postacie członków rady składają swoje propozycje rozwiązania tego problemu w specjalnym, założonym na tę potrzebę temacie.
3. W momencie, kiedy grywalnych postaci członków rady jest za mało (mniej niż 15), bądź kiedy wstrzymują się oni od głosu, administracja/mistrz może złożyć propozycje za nich (dla urozmaicenia rozgrywki), na przykład:
- prezes FINANCE ATLANTIQUE sugeruje, żeby nie przejmować się losem uwięzionych pod ziemią górników i skupić na zabezpieczeniu reszty szybów kopalni - produkcja nie może za długo stać w miejscu!
- prezes HUMANI LABS proponuje, żeby podjąć działania mające na celu uratowanie górników, jednak ostatecznie przetransportować ich do tajnych kompleksów badawczych należących do tej korporacji, gdzie posłużą jako obiekty badań. Do wiadomości publicznej podanie zostanie, że górników nie dało się uratować
- prezes EXOTEL zaleca skupienie się na akcji ratowniczej - w końcu to życie ludzkie jest najważniejsze.
4. Administracja/MG ogłaszają do kiedy można oddawać głosy. Głosowanie odbywa się poprzez wysłanie wiadomości prywatnej do osoby prowadzącej event - raz oddanego głosu nie można zmienić. Szczegóły dotyczące tego jakie informacje dokładnie należy podać w wiadomości prywatnej, żeby oddać ważny głos mogą się różnić i są zawsze podawane w temacie z eventem. Możliwe jest również wstrzymanie się od głosu.
Gracze zawsze mają pewną ilość czasu na podjęcie decyzji i oddanie głosu - w międzyczasie można oczywiście próbować skłonić innych członków rady do złożenia sprzyjającego nam głosu. To jednak odbywa się w formie normalnej gry fabularnej - członkowie rady mają w tym momencie zezwolenie na bilokację, jeśli druga fabuła będzie powiązana z głosowaniem.
5. Głosy niegrywalnych chwilowo członków rady są losowane przez organizatora eventu.
6. W momencie kiedy czas na oddanie głosu upłynął bądź kiedy wszyscy uczestnicy już zagłosowali następuje podliczenie głosów. Wynik prezentowany jest wszystkim uczestnikom eventu.
7. Skutki podjętych w ten sposób działań opisuje administracja/mistrz gry i są one prezentowane reszcie graczy po pewnym czasie (zwykle w formie krótkiego artykułu w gazecie: co się stało, jakie działania podjął rząd, jakie miały one skutki).